Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 265 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 678 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,2 %3 591 00068 %
Yle TV213,0 %8,1 %3 528 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 383 00045 %
Yle yhteensä43,9 %35,5 %4 135 00079 %
MTV317,0 %23,2 %3 838 00073 %
Sub3,2 %3,4 %2 672 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 836 00035 %
C More Total1,8 %1,4 %648 00012 %
MTV yhteensä23,7 %29,8 %4 199 00080 %
Nelonen8,6 %11,9 %3 549 00067 %
Jim2,7 %3,0 %2 196 00042 %
Liv2,4 %2,6 %2 202 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 524 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %19,2 %3 922 00074 %
TV53,0 %3,2 %2 451 00047 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 770 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 385 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %135 0003 %
TLC1,1 %0,9 %1 254 00024 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,7 %3 136 00060 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 816 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 517 00029 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 318 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %233 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %929 00018 %
Muut3,2 %2,5 %1 131 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 678 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.