Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,2 %1 763 00068 %
Yle TV214,2 %9,2 %1 772 00068 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 204 00046 %
Yle yhteensä44,5 %36,5 %2 038 00079 %
MTV314,9 %20,7 %1 853 00071 %
Sub3,6 %4,0 %1 398 00054 %
AVA1,2 %1,3 %858 00033 %
C More Total2,5 %2,2 %391 00015 %
MTV yhteensä22,2 %28,2 %2 054 00079 %
Nelonen7,5 %10,3 %1 710 00066 %
Jim2,9 %3,3 %1 137 00044 %
Liv1,6 %1,8 %998 00038 %
Hero1,4 %2,0 %806 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %17,3 %1 897 00073 %
TV53,1 %3,6 %1 251 00048 %
Kutonen3,0 %3,1 %1 032 00040 %
Frii1,2 %1,4 %679 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %87 0003 %
TLC0,6 %0,5 %579 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,6 %1 578 00061 %
STAR Channel2,5 %2,2 %976 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %870 00034 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 233 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %128 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %493 00019 %
Muut4,0 %3,2 %632 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 284 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.