Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 400 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %26,0 %3 269 00062 %
Yle TV211,4 %10,5 %3 079 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,6 %2 118 00040 %
Yle yhteensä44,4 %40,1 %3 841 00073 %
MTV314,8 %19,7 %3 393 00064 %
Sub4,1 %4,6 %2 369 00045 %
AVA2,2 %2,4 %1 534 00029 %
C More Total2,3 %1,8 %614 00012 %
MTV yhteensä23,4 %28,6 %3 843 00073 %
Nelonen6,1 %6,7 %2 891 00055 %
Jim3,0 %3,1 %1 879 00036 %
Liv2,5 %2,6 %1 819 00035 %
Hero1,5 %1,9 %1 331 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,3 %3 399 00065 %
TV52,7 %2,5 %2 011 00038 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 575 00030 %
Frii2,1 %2,2 %1 253 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %109 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 268 00024 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,2 %2 793 00053 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 527 00029 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %1 371 00026 %
Disney Finland5,6 %4,1 %2 061 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %202 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %900 00017 %
Muut3,2 %2,3 %1 071 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 400 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.