Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %26,9 %1 632 00066 %
Yle TV28,8 %7,6 %1 393 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,8 %1 028 00041 %
Yle yhteensä43,9 %38,3 %1 847 00074 %
MTV317,1 %22,6 %1 665 00067 %
Sub3,3 %3,7 %1 074 00043 %
AVA3,1 %3,2 %827 00033 %
C More Total1,2 %0,9 %210 0008 %
MTV yhteensä24,8 %30,4 %1 859 00075 %
Nelonen5,7 %6,4 %1 351 00054 %
Jim2,7 %2,8 %885 00036 %
Liv3,6 %3,4 %978 00039 %
Hero1,4 %1,7 %614 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,3 %1 632 00065 %
TV52,7 %2,5 %946 00038 %
Kutonen1,3 %1,5 %645 00026 %
Frii2,8 %3,0 %620 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC2,6 %2,7 %684 00027 %
Discovery Networks Finland9,8 %10,0 %1 367 00055 %
FOX2,4 %2,1 %684 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %571 00023 %
Fox Networks Group4,3 %3,6 %929 00037 %
Music TV0,2 %0,2 %86 0003 %
AlfaTV0,8 %1,3 %427 00017 %
Muut2,8 %2,1 %463 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 120 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.