Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,3 %3 164 00065 %
Yle TV211,0 %10,5 %2 883 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,6 %2 061 00042 %
Yle yhteensä44,5 %40,3 %3 613 00074 %
MTV314,9 %19,7 %3 230 00066 %
Sub4,0 %4,6 %2 260 00046 %
AVA2,2 %2,5 %1 515 00031 %
C More Total2,2 %1,8 %564 00012 %
MTV yhteensä23,3 %28,6 %3 633 00074 %
Nelonen5,9 %6,5 %2 729 00056 %
Jim3,0 %3,1 %1 837 00038 %
Liv2,5 %2,6 %1 777 00036 %
Hero1,5 %1,9 %1 316 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,2 %3 220 00066 %
TV52,7 %2,5 %1 962 00040 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 540 00031 %
Frii2,1 %2,2 %1 235 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %106 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 250 00026 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,3 %2 706 00055 %
FOX2,6 %2,1 %1 476 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 338 00027 %
Fox Networks Group5,7 %4,1 %1 988 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %195 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %896 00018 %
Muut3,1 %2,2 %1 000 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 108 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.