Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 077 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,6 %1 648 00069 %
Yle TV213,2 %9,8 %1 599 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 124 00047 %
Yle yhteensä44,4 %37,6 %1 859 00077 %
MTV314,4 %19,8 %1 689 00070 %
Sub3,8 %4,3 %1 288 00054 %
AVA1,3 %1,4 %798 00033 %
C More Total2,5 %2,1 %348 00014 %
MTV yhteensä22,0 %27,6 %1 871 00078 %
Nelonen7,3 %9,6 %1 540 00064 %
Jim3,0 %3,3 %1 071 00045 %
Liv1,6 %1,8 %931 00039 %
Hero1,5 %2,1 %774 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,9 %1 724 00072 %
TV53,1 %3,4 %1 161 00048 %
Kutonen3,1 %3,1 %977 00041 %
Frii1,3 %1,4 %650 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC0,6 %0,6 %561 00023 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,5 %1 466 00061 %
STAR Channel2,6 %2,2 %899 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %825 00034 %
Disney Finland6,2 %4,4 %1 149 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %122 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %493 00020 %
Muut3,7 %2,9 %574 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 077 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.