Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %24,8 %1 729 00069 %
Yle TV210,7 %7,1 %1 586 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 115 00045 %
Yle yhteensä43,5 %35,3 %1 941 00078 %
MTV318,6 %24,7 %1 814 00073 %
Sub2,9 %3,0 %1 177 00047 %
AVA2,6 %2,4 %924 00037 %
C More Total1,0 %0,7 %230 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,9 %1 972 00079 %
Nelonen8,6 %11,7 %1 623 00065 %
Jim2,6 %2,7 %992 00040 %
Liv3,4 %3,4 %1 121 00045 %
Hero1,2 %1,5 %681 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,3 %1 828 00073 %
TV52,8 %2,8 %1 107 00044 %
Kutonen1,2 %1,2 %692 00028 %
Frii2,3 %2,4 %673 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC1,9 %1,7 %666 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,4 %1 461 00059 %
STAR Channel2,2 %1,9 %782 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %611 00025 %
Disney Finland3,9 %3,0 %1 018 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %99 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %444 00018 %
Muut2,4 %1,9 %473 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 200 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.