Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %33,5 %1 118 00096 %
Yle TV212,8 %7,9 %1 006 00086 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %860 00074 %
Yle yhteensä55,1 %45,3 %1 126 00096 %
MTV317,5 %25,1 %1 058 00090 %
Sub1,7 %1,9 %708 00061 %
AVA1,5 %1,3 %536 00046 %
C More Total1,3 %1,1 %143 00012 %
MTV yhteensä22,0 %29,4 %1 079 00092 %
Nelonen5,7 %8,3 %936 00080 %
Jim1,7 %1,7 %623 00053 %
Liv1,8 %2,0 %651 00056 %
Hero0,8 %1,1 %419 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %13,1 %994 00085 %
TV51,9 %2,1 %682 00058 %
Kutonen1,3 %1,5 %466 00040 %
Frii1,6 %1,9 %428 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC0,9 %0,8 %386 00033 %
Discovery Networks Finland6,6 %6,8 %820 00070 %
FOX1,1 %0,9 %451 00039 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %429 00037 %
Fox Networks Group3,0 %2,2 %598 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %29 0002 %
AlfaTV0,7 %1,2 %433 00037 %
Muut2,3 %1,9 %336 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 135 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.