Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 137 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,4 %31,3 %1 114 00095 %
Yle TV25,7 %4,8 %972 00083 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,0 %840 00072 %
Yle yhteensä48,1 %40,1 %1 125 00096 %
MTV320,6 %27,2 %1 059 00090 %
Sub1,6 %1,5 %675 00058 %
AVA1,5 %1,1 %529 00045 %
C More Total2,8 %2,6 %186 00016 %
MTV yhteensä26,5 %32,3 %1 082 00092 %
Nelonen6,6 %9,8 %929 00079 %
Jim1,8 %1,5 %614 00052 %
Liv2,1 %2,4 %679 00058 %
Hero0,9 %1,2 %410 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,0 %990 00084 %
TV52,3 %2,2 %677 00058 %
Kutonen1,5 %1,8 %474 00040 %
Frii1,7 %1,8 %428 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %33 0003 %
TLC1,0 %0,8 %380 00032 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %811 00069 %
STAR Channel1,4 %1,2 %481 00041 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %419 00036 %
Disney Finland3,4 %2,5 %620 00053 %
Music TV0,3 %0,0 %28 0002 %
AlfaTV0,7 %1,2 %427 00036 %
Muut2,4 %1,7 %334 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 137 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.