Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 18-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,9 %8,0 %743 00054 %
Yle TV29,8 %6,6 %816 00059 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,2 %389 00028 %
Yle yhteensä19,9 %15,9 %993 00072 %
MTV325,5 %30,8 %1 037 00075 %
Sub4,6 %4,4 %652 00047 %
AVA2,0 %2,1 %403 00029 %
C More Total7,6 %7,2 %367 00027 %
MTV yhteensä39,7 %44,4 %1 160 00084 %
Nelonen9,8 %11,9 %833 00060 %
Jim4,5 %4,9 %562 00041 %
Liv3,6 %3,7 %551 00040 %
Hero1,5 %1,9 %334 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %22,3 %1 009 00073 %
TV53,8 %3,8 %587 00042 %
Kutonen3,0 %2,7 %453 00033 %
Frii1,6 %1,4 %273 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %47 0003 %
TLC1,7 %1,4 %331 00024 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,1 %826 00060 %
STAR Channel3,9 %3,1 %451 00033 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %353 00026 %
Disney Finland6,8 %4,9 %591 00043 %
Music TV0,4 %0,2 %93 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %107 0008 %
Muut2,8 %2,1 %254 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 236 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.