Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %10,7 %831 00060 %
Yle TV214,6 %9,6 %878 00064 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,9 %459 00033 %
Yle yhteensä27,5 %22,2 %1 055 00076 %
MTV314,5 %18,7 %950 00069 %
Sub5,8 %5,9 %710 00051 %
AVA2,5 %2,5 %449 00033 %
C More Total1,5 %0,9 %157 00011 %
MTV yhteensä24,2 %28,0 %1 098 00079 %
Nelonen11,9 %15,5 %911 00066 %
Jim5,1 %6,0 %593 00043 %
Liv3,6 %3,5 %533 00039 %
Hero1,6 %1,9 %343 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,2 %26,9 %1 044 00076 %
TV54,5 %4,8 %622 00045 %
Kutonen3,4 %3,1 %470 00034 %
Frii1,6 %1,6 %279 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %45 0003 %
TLC1,9 %1,5 %296 00021 %
Discovery Networks Finland12,3 %11,8 %853 00062 %
FOX4,9 %4,1 %504 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %362 00026 %
Fox Networks Group8,0 %6,2 %628 00045 %
Music TV0,7 %0,4 %116 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %126 0009 %
Muut4,9 %4,1 %301 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.