Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 137 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,0 %33,8 %1 124 00096 %
Yle TV214,9 %8,3 %1 035 00088 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %882 00075 %
Yle yhteensä56,8 %46,0 %1 130 00097 %
MTV317,0 %24,9 %1 065 00091 %
Sub1,6 %1,9 %732 00063 %
AVA1,5 %1,3 %547 00047 %
C More Total0,8 %0,7 %126 00011 %
MTV yhteensä20,9 %28,8 %1 084 00093 %
Nelonen5,9 %8,8 %963 00082 %
Jim1,7 %1,8 %642 00055 %
Liv1,7 %1,9 %660 00056 %
Hero0,7 %1,0 %429 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %13,4 %1 012 00086 %
TV51,9 %2,1 %702 00060 %
Kutonen1,3 %1,4 %467 00040 %
Frii1,5 %1,8 %435 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC0,8 %0,7 %389 00033 %
Discovery Networks Finland6,4 %6,6 %833 00071 %
FOX1,0 %0,8 %451 00039 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %439 00038 %
Fox Networks Group2,9 %2,0 %600 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %30 0003 %
AlfaTV0,6 %1,1 %433 00037 %
Muut2,3 %2,0 %339 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 137 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.