Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 313 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,3 %3 459 00070 %
Yle TV213,1 %8,4 %3 288 00067 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 366 00048 %
Yle yhteensä45,0 %37,0 %3 885 00079 %
MTV316,4 %21,8 %3 553 00072 %
Sub3,2 %3,6 %2 572 00052 %
AVA1,9 %1,8 %1 880 00038 %
C More Total0,5 %0,6 %390 0008 %
MTV yhteensä22,1 %27,8 %3 846 00078 %
Nelonen7,5 %10,4 %3 299 00067 %
Jim2,7 %2,8 %2 136 00043 %
Liv1,9 %1,9 %1 919 00039 %
Hero1,3 %1,7 %1 512 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,7 %3 638 00074 %
TV53,0 %3,2 %2 319 00047 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 816 00037 %
Frii1,9 %2,0 %1 465 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %150 0003 %
TLC1,9 %2,1 %1 354 00028 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,4 %3 011 00061 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 720 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 535 00031 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 271 00046 %
Paramount Network0,3 %0,2 %338 0007 %
AlfaTV0,6 %0,9 %1 069 00022 %
Muut3,3 %2,8 %1 167 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 313 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.