Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 089 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,4 %1 689 00070 %
Yle TV214,5 %9,8 %1 641 00068 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 178 00049 %
Yle yhteensä45,9 %38,5 %1 891 00078 %
MTV314,0 %19,2 %1 708 00071 %
Sub3,5 %4,1 %1 296 00054 %
AVA1,4 %1,3 %885 00037 %
C More Total0,8 %0,9 %233 00010 %
MTV yhteensä19,7 %25,6 %1 853 00077 %
Nelonen7,0 %10,0 %1 596 00066 %
Jim2,9 %2,8 %1 092 00045 %
Liv1,3 %1,4 %891 00037 %
Hero1,4 %1,7 %784 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,9 %1 755 00073 %
TV53,0 %3,0 %1 142 00047 %
Kutonen3,5 %3,5 %1 026 00042 %
Frii1,5 %1,6 %708 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %99 0004 %
TLC1,0 %1,1 %592 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,3 %1 466 00061 %
STAR Channel3,0 %2,5 %915 00038 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %875 00036 %
Disney Finland6,5 %4,9 %1 198 00050 %
Paramount Network0,3 %0,3 %207 0009 %
AlfaTV0,5 %0,9 %545 00023 %
Muut4,1 %3,6 %652 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 089 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.