Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,5 %1 245 00089 %
Yle TV212,2 %8,4 %1 120 00080 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %934 00067 %
Yle yhteensä42,6 %36,3 %1 302 00093 %
MTV314,9 %19,8 %1 217 00087 %
Sub3,6 %4,0 %925 00066 %
AVA2,2 %2,2 %728 00052 %
C More Total0,5 %0,4 %124 0009 %
MTV yhteensä21,1 %26,4 %1 265 00090 %
Nelonen8,5 %11,5 %1 129 00081 %
Jim2,9 %2,7 %770 00055 %
Liv2,2 %2,1 %736 00052 %
Hero1,8 %2,1 %643 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,5 %1 209 00086 %
TV53,5 %3,5 %870 00062 %
Kutonen2,7 %2,6 %721 00051 %
Frii2,3 %2,3 %609 00043 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %61 0004 %
TLC1,9 %2,1 %499 00036 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,2 %1 074 00077 %
STAR Channel2,4 %2,1 %620 00044 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %618 00044 %
Disney Finland5,3 %4,2 %815 00058 %
Paramount Network0,3 %0,3 %133 0009 %
AlfaTV0,3 %0,5 %405 00029 %
Muut3,6 %2,7 %349 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 344 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.