Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,1 %3 402 00069 %
Yle TV29,9 %7,9 %3 077 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 218 00045 %
Yle yhteensä44,3 %37,3 %3 772 00077 %
MTV316,9 %22,7 %3 443 00070 %
Sub3,4 %3,7 %2 407 00049 %
AVA2,0 %1,9 %1 726 00035 %
C More Total0,8 %0,6 %426 0009 %
MTV yhteensä23,1 %28,9 %3 732 00076 %
Nelonen7,4 %9,9 %3 064 00062 %
Jim2,7 %2,6 %1 972 00040 %
Liv2,1 %2,0 %1 889 00038 %
Hero1,2 %1,5 %1 370 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,0 %3 440 00070 %
TV52,8 %2,9 %2 169 00044 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 707 00035 %
Frii2,0 %2,1 %1 356 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %117 0002 %
TLC2,2 %2,2 %1 321 00027 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,9 %2 861 00058 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 614 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 443 00029 %
Disney Finland5,4 %4,3 %2 164 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %401 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %976 00020 %
Muut2,9 %2,4 %1 052 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 239 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.