Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,3 %3 425 00070 %
Yle TV210,0 %7,8 %3 107 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 240 00046 %
Yle yhteensä44,6 %37,4 %3 795 00077 %
MTV317,0 %22,9 %3 464 00070 %
Sub3,3 %3,7 %2 431 00049 %
AVA2,0 %2,0 %1 759 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %413 0008 %
MTV yhteensä23,1 %29,1 %3 750 00076 %
Nelonen7,2 %9,6 %3 095 00063 %
Jim2,7 %2,6 %2 009 00041 %
Liv2,0 %2,0 %1 914 00039 %
Hero1,2 %1,5 %1 395 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,8 %3 468 00071 %
TV52,9 %2,9 %2 199 00045 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 731 00035 %
Frii2,1 %2,2 %1 377 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %120 0002 %
TLC2,2 %2,2 %1 335 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,0 %2 885 00059 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 643 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 458 00030 %
Disney Finland5,3 %4,4 %2 188 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %402 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %984 00020 %
Muut2,9 %2,4 %1 062 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 250 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.