Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,0 %1 732 00067 %
Yle TV211,4 %8,8 %1 658 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 138 00044 %
Yle yhteensä44,4 %38,0 %1 976 00076 %
MTV314,9 %20,7 %1 764 00068 %
Sub3,9 %4,4 %1 312 00050 %
AVA1,5 %1,5 %852 00033 %
C More Total1,2 %1,0 %277 00011 %
MTV yhteensä21,4 %27,5 %1 934 00074 %
Nelonen7,1 %9,4 %1 606 00062 %
Jim3,0 %2,8 %1 074 00041 %
Liv1,5 %1,6 %924 00036 %
Hero1,3 %1,6 %744 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,5 %1 794 00069 %
TV52,9 %2,9 %1 134 00044 %
Kutonen3,5 %3,3 %1 012 00039 %
Frii1,5 %1,6 %680 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0003 %
TLC1,1 %1,1 %609 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,6 %1 481 00057 %
STAR Channel3,2 %2,7 %916 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %851 00033 %
Disney Finland6,7 %5,2 %1 208 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %226 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %512 00020 %
Muut3,9 %3,2 %643 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 222 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.