Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,0 %3 556 00067 %
Yle TV210,4 %7,8 %3 329 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %2 298 00044 %
Yle yhteensä44,4 %37,1 %4 049 00077 %
MTV317,0 %23,0 %3 658 00069 %
Sub3,4 %3,7 %2 548 00048 %
AVA2,0 %2,0 %1 791 00034 %
C More Total0,8 %0,6 %465 0009 %
MTV yhteensä23,1 %29,3 %3 986 00075 %
Nelonen7,3 %9,7 %3 275 00062 %
Jim2,7 %2,6 %2 062 00039 %
Liv2,0 %2,0 %1 960 00037 %
Hero1,2 %1,5 %1 414 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,8 %3 673 00070 %
TV52,8 %2,9 %2 261 00043 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 776 00034 %
Frii2,0 %2,1 %1 399 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %129 0002 %
TLC2,1 %2,2 %1 362 00026 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,9 %2 994 00057 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 699 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 494 00028 %
Disney Finland5,3 %4,3 %2 266 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %409 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %993 00019 %
Muut3,1 %2,5 %1 166 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 562 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.