Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,5 %1 230 00088 %
Yle TV29,4 %7,9 %1 078 00077 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %873 00062 %
Yle yhteensä42,1 %36,7 %1 283 00091 %
MTV315,8 %21,0 %1 191 00085 %
Sub3,6 %4,0 %869 00062 %
AVA2,2 %2,4 %682 00049 %
C More Total0,6 %0,4 %135 00010 %
MTV yhteensä22,3 %27,8 %1 239 00088 %
Nelonen7,9 %10,2 %1 060 00076 %
Jim2,7 %2,5 %716 00051 %
Liv2,3 %2,2 %721 00051 %
Hero1,6 %2,0 %586 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,9 %1 158 00083 %
TV53,4 %3,4 %833 00059 %
Kutonen2,9 %2,5 %690 00049 %
Frii2,4 %2,5 %571 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0004 %
TLC2,1 %2,3 %481 00034 %
Warner Bros. Discovery11,3 %11,0 %1 032 00074 %
STAR Channel2,7 %2,3 %601 00043 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %591 00042 %
Disney Finland5,6 %4,5 %798 00057 %
Paramount Network0,4 %0,3 %162 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %366 00026 %
Muut3,5 %2,3 %320 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 331 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.