Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,3 %1 659 00069 %
Yle TV210,9 %8,8 %1 536 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 107 00046 %
Yle yhteensä44,7 %38,3 %1 839 00076 %
MTV315,0 %20,6 %1 665 00069 %
Sub3,8 %4,4 %1 243 00051 %
AVA1,5 %1,5 %833 00035 %
C More Total1,0 %0,9 %243 00010 %
MTV yhteensä21,3 %27,3 %1 808 00075 %
Nelonen6,9 %9,4 %1 508 00062 %
Jim3,0 %2,9 %1 044 00043 %
Liv1,5 %1,6 %897 00037 %
Hero1,3 %1,7 %733 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,5 %1 684 00070 %
TV52,9 %2,9 %1 100 00046 %
Kutonen3,6 %3,3 %987 00041 %
Frii1,6 %1,7 %666 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC1,1 %1,1 %592 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %1 419 00059 %
STAR Channel3,2 %2,7 %879 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %830 00034 %
Disney Finland6,7 %5,2 %1 159 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %221 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %507 00021 %
Muut3,5 %2,9 %579 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.