Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %26,0 %1 648 00068 %
Yle TV210,8 %9,0 %1 524 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 095 00045 %
Yle yhteensä44,2 %38,2 %1 828 00076 %
MTV314,8 %20,3 %1 655 00069 %
Sub3,8 %4,4 %1 233 00051 %
AVA1,5 %1,4 %819 00034 %
C More Total1,2 %1,0 %252 00010 %
MTV yhteensä21,3 %27,1 %1 799 00075 %
Nelonen7,2 %9,8 %1 498 00062 %
Jim3,0 %2,8 %1 028 00043 %
Liv1,5 %1,7 %888 00037 %
Hero1,3 %1,7 %724 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %1 673 00069 %
TV52,9 %2,8 %1 088 00045 %
Kutonen3,6 %3,3 %978 00041 %
Frii1,5 %1,6 %657 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC1,1 %1,1 %585 00024 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,6 %1 411 00058 %
STAR Channel3,2 %2,6 %866 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %824 00034 %
Disney Finland6,8 %5,2 %1 150 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %221 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %503 00021 %
Muut3,6 %2,9 %574 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 051 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.