Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,3 %1 766 00071 %
Yle TV29,2 %6,9 %1 571 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %1 133 00045 %
Yle yhteensä44,4 %36,5 %1 956 00078 %
MTV319,0 %24,9 %1 800 00072 %
Sub2,9 %3,1 %1 187 00047 %
AVA2,5 %2,4 %926 00037 %
C More Total0,4 %0,2 %170 0007 %
MTV yhteensä24,7 %30,7 %1 942 00078 %
Nelonen7,5 %9,9 %1 586 00063 %
Jim2,4 %2,4 %964 00039 %
Liv2,6 %2,4 %1 017 00041 %
Hero1,1 %1,4 %661 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,0 %1 785 00071 %
TV52,8 %3,0 %1 099 00044 %
Kutonen1,2 %1,2 %744 00030 %
Frii2,5 %2,6 %710 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC3,1 %3,2 %743 00030 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,2 %1 465 00059 %
STAR Channel2,3 %2,3 %764 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %629 00025 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 029 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %181 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %477 00019 %
Muut2,3 %1,9 %483 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 194 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.