Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,4 %1 797 00072 %
Yle TV29,3 %6,7 %1 605 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 150 00046 %
Yle yhteensä44,5 %36,3 %1 984 00079 %
MTV319,2 %25,0 %1 836 00073 %
Sub2,8 %3,1 %1 214 00049 %
AVA2,5 %2,4 %958 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %162 0006 %
MTV yhteensä24,8 %30,8 %1 975 00079 %
Nelonen7,7 %10,3 %1 640 00066 %
Jim2,5 %2,4 %994 00040 %
Liv2,5 %2,3 %1 044 00042 %
Hero1,1 %1,4 %676 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,4 %1 828 00073 %
TV52,9 %3,1 %1 143 00046 %
Kutonen1,2 %1,2 %760 00030 %
Frii2,5 %2,5 %728 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC3,0 %3,1 %752 00030 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,1 %1 498 00060 %
STAR Channel2,3 %2,3 %790 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %638 00026 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 051 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %181 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %487 00019 %
Muut2,2 %1,8 %477 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 214 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.