Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,3 %1 760 00068 %
Yle TV211,5 %8,5 %1 690 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 153 00044 %
Yle yhteensä44,8 %37,8 %2 003 00077 %
MTV315,1 %20,9 %1 800 00069 %
Sub3,8 %4,3 %1 333 00051 %
AVA1,5 %1,5 %882 00034 %
C More Total1,0 %0,9 %261 00010 %
MTV yhteensä21,3 %27,7 %1 960 00075 %
Nelonen7,1 %9,5 %1 643 00063 %
Jim3,0 %2,9 %1 099 00042 %
Liv1,4 %1,6 %940 00036 %
Hero1,2 %1,6 %759 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,6 %1 829 00070 %
TV52,9 %2,9 %1 165 00045 %
Kutonen3,5 %3,2 %1 027 00039 %
Frii1,5 %1,6 %691 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %92 0004 %
TLC1,1 %1,1 %617 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,6 %1 500 00058 %
STAR Channel3,1 %2,7 %938 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %860 00033 %
Disney Finland6,6 %5,2 %1 227 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %227 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %521 00020 %
Muut3,8 %3,1 %637 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.