Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,3 %1 789 00069 %
Yle TV211,8 %8,3 %1 730 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 181 00045 %
Yle yhteensä45,0 %37,7 %2 035 00078 %
MTV315,1 %21,0 %1 836 00071 %
Sub3,8 %4,3 %1 361 00052 %
AVA1,4 %1,4 %909 00035 %
C More Total1,0 %0,9 %267 00010 %
MTV yhteensä21,3 %27,7 %1 993 00077 %
Nelonen7,2 %9,8 %1 688 00065 %
Jim3,0 %2,9 %1 129 00043 %
Liv1,4 %1,5 %961 00037 %
Hero1,2 %1,6 %773 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,8 %1 863 00072 %
TV52,9 %2,9 %1 197 00046 %
Kutonen3,4 %3,2 %1 045 00040 %
Frii1,5 %1,6 %708 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %96 0004 %
TLC1,0 %1,1 %627 00024 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,5 %1 530 00059 %
STAR Channel3,1 %2,7 %966 00037 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %876 00034 %
Disney Finland6,5 %5,1 %1 253 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %232 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %532 00020 %
Muut3,8 %3,1 %646 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.