Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %11,7 %835 00060 %
Yle TV211,8 %7,9 %827 00059 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %410 00029 %
Yle yhteensä26,4 %21,3 %1 037 00074 %
MTV318,3 %23,7 %927 00066 %
Sub6,1 %6,3 %697 00050 %
AVA2,7 %2,8 %451 00032 %
C More Total0,7 %0,5 %108 0008 %
MTV yhteensä27,8 %33,3 %1 051 00075 %
Nelonen10,4 %13,6 %873 00063 %
Jim4,5 %4,7 %568 00041 %
Liv2,8 %2,7 %492 00035 %
Hero1,4 %1,5 %313 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %22,6 %1 010 00072 %
TV53,8 %3,8 %585 00042 %
Kutonen3,5 %3,2 %460 00033 %
Frii1,9 %1,4 %291 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %47 0003 %
TLC3,0 %2,8 %334 00024 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,7 %819 00059 %
STAR Channel5,4 %4,7 %474 00034 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %338 00024 %
Disney Finland8,2 %6,5 %608 00044 %
Paramount Network0,6 %0,5 %120 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %127 0009 %
Muut4,8 %3,8 %379 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 223 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.