Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 347 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,9 %1 261 00090 %
Yle TV29,8 %7,5 %1 120 00080 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %909 00065 %
Yle yhteensä42,6 %36,5 %1 307 00093 %
MTV315,9 %21,2 %1 228 00088 %
Sub3,6 %4,0 %907 00065 %
AVA2,2 %2,3 %725 00052 %
C More Total0,5 %0,4 %133 0009 %
MTV yhteensä22,1 %27,9 %1 272 00091 %
Nelonen8,2 %10,9 %1 116 00080 %
Jim2,8 %2,5 %758 00054 %
Liv2,2 %2,1 %756 00054 %
Hero1,6 %1,9 %613 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,5 %1 199 00086 %
TV53,4 %3,3 %879 00063 %
Kutonen2,8 %2,5 %717 00051 %
Frii2,3 %2,4 %599 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0004 %
TLC1,9 %2,1 %496 00035 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,7 %1 066 00076 %
STAR Channel2,6 %2,3 %633 00045 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %611 00044 %
Disney Finland5,4 %4,4 %825 00059 %
Paramount Network0,4 %0,3 %163 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %388 00028 %
Muut3,4 %2,4 %324 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 347 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.