Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 387 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,2 %1 896 00071 %
Yle TV29,9 %6,7 %1 760 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 212 00045 %
Yle yhteensä44,5 %36,0 %2 140 00080 %
MTV319,1 %25,1 %1 983 00074 %
Sub2,8 %3,1 %1 305 00049 %
AVA2,4 %2,3 %1 009 00038 %
C More Total0,4 %0,3 %182 0007 %
MTV yhteensä24,7 %30,7 %2 130 00080 %
Nelonen8,1 %11,0 %1 796 00067 %
Jim2,5 %2,4 %1 062 00040 %
Liv2,5 %2,3 %1 104 00041 %
Hero1,1 %1,4 %709 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,1 %1 987 00074 %
TV52,9 %3,1 %1 215 00045 %
Kutonen1,2 %1,2 %805 00030 %
Frii2,3 %2,4 %758 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC2,8 %2,9 %778 00029 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,9 %1 586 00059 %
STAR Channel2,3 %2,2 %838 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %670 00025 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 112 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %183 0007 %
AlfaTV0,5 %0,8 %509 00019 %
Muut2,3 %1,9 %524 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 387 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.