Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %34,9 %1 153 00096 %
Yle TV210,3 %7,1 %1 047 00087 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,0 %925 00077 %
Yle yhteensä55,5 %46,0 %1 161 00097 %
MTV317,7 %24,2 %1 090 00091 %
Sub1,5 %1,8 %717 00060 %
AVA1,5 %1,2 %598 00050 %
C More Total0,5 %0,6 %116 00010 %
MTV yhteensä21,1 %27,9 %1 110 00093 %
Nelonen5,5 %8,0 %985 00082 %
Jim2,0 %1,8 %663 00055 %
Liv1,4 %1,4 %646 00054 %
Hero0,8 %1,1 %465 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,2 %1 034 00086 %
TV52,2 %2,4 %734 00061 %
Kutonen1,5 %1,5 %525 00044 %
Frii1,8 %2,2 %494 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC1,5 %1,6 %463 00039 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,2 %864 00072 %
STAR Channel1,4 %1,3 %492 00041 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %489 00041 %
Disney Finland3,6 %2,8 %667 00056 %
Paramount Network0,1 %0,1 %85 0007 %
AlfaTV0,8 %1,3 %495 00041 %
Muut1,5 %1,5 %237 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.