Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %34,7 %1 090 00091 %
Yle TV210,9 %7,1 %995 00083 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,0 %878 00073 %
Yle yhteensä55,7 %45,9 %1 098 00092 %
MTV317,6 %24,3 %1 030 00086 %
Sub1,4 %1,8 %687 00057 %
AVA1,4 %1,1 %563 00047 %
C More Total0,5 %0,6 %111 0009 %
MTV yhteensä21,0 %27,8 %1 048 00088 %
Nelonen5,5 %8,1 %937 00078 %
Jim1,9 %1,8 %641 00054 %
Liv1,3 %1,3 %608 00051 %
Hero0,8 %1,1 %449 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %12,3 %980 00082 %
TV52,3 %2,5 %699 00058 %
Kutonen1,5 %1,5 %496 00041 %
Frii1,8 %2,1 %474 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,5 %1,6 %439 00037 %
Discovery Networks Finland7,7 %8,3 %819 00068 %
FOX1,5 %1,3 %475 00040 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %466 00039 %
Fox Networks Group3,6 %2,8 %639 00053 %
Paramount Network0,1 %0,1 %80 0007 %
AlfaTV0,8 %1,3 %470 00039 %
Muut1,6 %1,6 %235 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 101 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.