Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %26,3 %1 735 00069 %
Yle TV29,9 %6,7 %1 589 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 134 00045 %
Yle yhteensä44,8 %36,1 %1 914 00077 %
MTV319,1 %25,0 %1 782 00071 %
Sub2,8 %3,1 %1 210 00048 %
AVA2,4 %2,2 %948 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %157 0006 %
MTV yhteensä24,6 %30,5 %1 907 00076 %
Nelonen8,1 %11,1 %1 630 00065 %
Jim2,5 %2,5 %998 00040 %
Liv2,5 %2,2 %1 022 00041 %
Hero1,1 %1,4 %676 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,2 %1 792 00072 %
TV52,9 %3,2 %1 134 00045 %
Kutonen1,2 %1,2 %749 00030 %
Frii2,3 %2,4 %721 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC2,8 %2,9 %732 00029 %
Discovery Networks Finland9,6 %9,9 %1 467 00059 %
FOX2,3 %2,2 %779 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %625 00025 %
Fox Networks Group3,8 %3,4 %1 029 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %160 0006 %
AlfaTV0,5 %0,8 %484 00019 %
Muut2,3 %1,9 %468 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 114 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.