Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 979 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,5 %1 632 00068 %
Yle TV212,0 %8,6 %1 545 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 103 00046 %
Yle yhteensä45,8 %38,2 %1 801 00075 %
MTV315,0 %20,8 %1 643 00068 %
Sub3,6 %4,2 %1 231 00051 %
AVA1,4 %1,4 %851 00035 %
C More Total0,8 %0,9 %226 0009 %
MTV yhteensä20,9 %27,2 %1 764 00073 %
Nelonen7,1 %10,0 %1 518 00063 %
Jim2,9 %2,9 %1 054 00044 %
Liv1,4 %1,4 %885 00037 %
Hero1,3 %1,6 %734 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,9 %1 663 00069 %
TV52,9 %2,9 %1 106 00046 %
Kutonen3,4 %3,3 %980 00041 %
Frii1,5 %1,6 %667 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0004 %
TLC1,0 %1,1 %576 00024 %
Discovery Networks Finland9,8 %9,7 %1 400 00058 %
FOX3,1 %2,6 %887 00037 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %818 00034 %
Fox Networks Group6,5 %5,0 %1 148 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %213 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %507 00021 %
Muut3,5 %2,9 %570 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 979 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.