Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,2 %1 709 00066 %
Yle TV212,5 %8,6 %1 671 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 137 00044 %
Yle yhteensä45,5 %37,9 %1 941 00075 %
MTV315,0 %21,0 %1 751 00067 %
Sub3,7 %4,1 %1 302 00050 %
AVA1,4 %1,4 %872 00034 %
C More Total1,0 %0,9 %259 00010 %
MTV yhteensä21,0 %27,4 %1 894 00073 %
Nelonen7,3 %10,1 %1 621 00062 %
Jim2,9 %2,8 %1 087 00042 %
Liv1,3 %1,4 %914 00035 %
Hero1,2 %1,6 %744 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,9 %1 777 00068 %
TV52,9 %2,9 %1 142 00044 %
Kutonen3,4 %3,3 %1 008 00039 %
Frii1,4 %1,6 %682 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %96 0004 %
TLC1,0 %1,1 %593 00023 %
Discovery Networks Finland9,7 %9,6 %1 466 00056 %
FOX3,1 %2,6 %928 00036 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %842 00032 %
Fox Networks Group6,4 %5,0 %1 201 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %217 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %513 00020 %
Muut3,8 %3,2 %632 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 143 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.