Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %11,7 %806 00058 %
Yle TV212,2 %8,1 %808 00058 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %399 00029 %
Yle yhteensä26,8 %21,5 %995 00071 %
MTV318,3 %23,8 %891 00064 %
Sub6,0 %6,2 %672 00048 %
AVA2,7 %2,7 %442 00032 %
C More Total0,7 %0,5 %107 0008 %
MTV yhteensä27,8 %33,3 %1 005 00072 %
Nelonen10,5 %13,8 %840 00060 %
Jim4,3 %4,6 %543 00039 %
Liv2,7 %2,6 %470 00034 %
Hero1,3 %1,5 %303 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %22,6 %966 00069 %
TV53,7 %3,7 %564 00040 %
Kutonen3,5 %3,2 %449 00032 %
Frii1,8 %1,4 %283 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %48 0003 %
TLC2,9 %2,8 %320 00023 %
Discovery Networks Finland12,7 %11,6 %791 00057 %
FOX5,3 %4,6 %456 00033 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %327 00023 %
Fox Networks Group8,1 %6,5 %584 00042 %
Paramount Network0,6 %0,5 %111 0008 %
AlfaTV0,2 %0,2 %127 0009 %
Muut4,9 %3,9 %369 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 159 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.