Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,9 %1 192 00085 %
Yle TV210,3 %7,7 %1 072 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %876 00062 %
Yle yhteensä43,2 %36,7 %1 236 00088 %
MTV315,8 %21,1 %1 166 00083 %
Sub3,5 %3,9 %871 00062 %
AVA2,1 %2,2 %694 00049 %
C More Total0,4 %0,4 %127 0009 %
MTV yhteensä21,9 %27,6 %1 204 00086 %
Nelonen8,4 %11,3 %1 070 00076 %
Jim2,7 %2,5 %727 00052 %
Liv2,2 %2,1 %717 00051 %
Hero1,5 %1,9 %591 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,8 %1 143 00082 %
TV53,3 %3,3 %838 00060 %
Kutonen2,7 %2,5 %686 00049 %
Frii2,2 %2,3 %573 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %54 0004 %
TLC1,9 %2,0 %471 00034 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,6 %1 017 00073 %
STAR Channel2,5 %2,2 %600 00043 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %584 00042 %
Disney Finland5,3 %4,2 %784 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %148 00011 %
AlfaTV0,3 %0,4 %373 00027 %
Muut3,4 %2,4 %313 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 272 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.