Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 748 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %26,2 %3 033 00057 %
Yle TV29,3 %7,1 %2 893 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 985 00038 %
Yle yhteensä44,6 %36,5 %3 396 00064 %
MTV317,9 %24,7 %3 138 00059 %
Sub3,3 %3,6 %2 192 00042 %
AVA1,9 %1,8 %1 563 00030 %
C More Total0,7 %0,6 %364 0007 %
MTV yhteensä23,7 %30,7 %3 347 00063 %
Nelonen7,5 %10,2 %2 832 00054 %
Jim2,9 %2,6 %1 852 00035 %
Liv2,1 %2,0 %1 844 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 189 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,1 %3 120 00059 %
TV53,0 %3,1 %2 045 00039 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 547 00029 %
Frii2,0 %2,1 %1 218 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %117 0002 %
TLC2,0 %2,0 %1 160 00022 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,4 %2 555 00048 %
FOX2,8 %2,6 %1 577 00030 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 269 00024 %
Fox Networks Group5,2 %4,4 %2 014 00038 %
Paramount Network0,4 %0,4 %398 0008 %
AlfaTV0,5 %0,5 %826 00016 %
Muut2,7 %2,0 %902 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 748 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.