Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 803 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,1 %26,6 %1 513 00061 %
Yle TV28,4 %6,6 %1 397 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %988 00040 %
Yle yhteensä45,0 %36,5 %1 648 00066 %
MTV319,4 %26,0 %1 538 00062 %
Sub2,7 %3,0 %1 036 00041 %
AVA2,3 %2,2 %810 00032 %
C More Total0,3 %0,2 %127 0005 %
MTV yhteensä24,7 %31,3 %1 626 00065 %
Nelonen7,8 %10,8 %1 382 00055 %
Jim2,6 %2,2 %872 00035 %
Liv2,6 %2,4 %956 00038 %
Hero1,0 %1,2 %563 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,5 %1 521 00061 %
TV52,9 %3,0 %997 00040 %
Kutonen1,1 %1,2 %650 00026 %
Frii2,4 %2,4 %615 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC2,8 %2,8 %626 00025 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,6 %1 248 00050 %
STAR Channel2,4 %2,4 %721 00029 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %541 00022 %
Disney Finland3,9 %3,6 %923 00037 %
Paramount Network0,4 %0,3 %181 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %401 00016 %
Muut2,1 %1,6 %393 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 803 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.