Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,3 %1 027 00073 %
Yle TV28,4 %7,2 %925 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %755 00054 %
Yle yhteensä42,9 %36,8 %1 052 00075 %
MTV316,8 %22,7 %1 005 00072 %
Sub3,6 %4,1 %734 00052 %
AVA2,2 %2,3 %592 00042 %
C More Total0,4 %0,3 %112 0008 %
MTV yhteensä23,0 %29,4 %1 030 00073 %
Nelonen7,6 %9,9 %894 00064 %
Jim2,8 %2,5 %620 00044 %
Liv2,3 %2,2 %656 00047 %
Hero1,3 %1,7 %487 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,2 %961 00069 %
TV53,4 %3,3 %738 00053 %
Kutonen2,6 %2,4 %595 00042 %
Frii2,2 %2,3 %482 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0003 %
TLC1,9 %2,0 %400 00028 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,1 %869 00062 %
STAR Channel2,7 %2,4 %551 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %506 00036 %
Disney Finland5,7 %4,6 %700 00050 %
Paramount Network0,4 %0,4 %159 00011 %
AlfaTV0,3 %0,3 %304 00022 %
Muut3,2 %2,2 %258 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 083 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.