Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 19-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,0 %1 253 00089 %
Yle TV27,2 %6,7 %1 047 00075 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,9 %820 00059 %
Yle yhteensä40,2 %35,7 %1 299 00093 %
MTV316,3 %21,4 %1 197 00085 %
Sub3,9 %4,4 %850 00061 %
AVA2,3 %2,7 %682 00049 %
C More Total0,6 %0,4 %128 0009 %
MTV yhteensä23,0 %29,0 %1 258 00090 %
Nelonen7,4 %8,9 %1 055 00075 %
Jim3,0 %2,6 %697 00050 %
Liv2,4 %2,4 %727 00052 %
Hero1,6 %2,0 %558 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,0 %1 159 00083 %
TV53,7 %3,5 %835 00060 %
Kutonen3,2 %2,4 %680 00049 %
Frii2,5 %2,6 %574 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC2,1 %2,4 %495 00035 %
Warner Bros. Discovery11,8 %11,1 %1 020 00073 %
STAR Channel3,0 %2,8 %619 00044 %
National Geographic Channel3,1 %2,6 %583 00042 %
Disney Finland6,1 %5,4 %797 00057 %
Paramount Network0,5 %0,3 %186 00013 %
AlfaTV0,3 %0,4 %349 00025 %
Muut3,6 %2,2 %301 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.