Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 19-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %26,7 %1 697 00065 %
Yle TV28,8 %7,2 %1 585 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %1 071 00041 %
Yle yhteensä42,6 %36,9 %1 956 00075 %
MTV315,5 %21,2 %1 756 00068 %
Sub4,3 %5,0 %1 307 00050 %
AVA1,6 %1,8 %858 00033 %
C More Total1,0 %0,9 %237 0009 %
MTV yhteensä22,3 %28,9 %1 940 00075 %
Nelonen6,8 %8,6 %1 590 00061 %
Jim3,4 %3,2 %1 034 00040 %
Liv1,6 %1,8 %921 00035 %
Hero1,2 %1,6 %704 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,2 %1 791 00069 %
TV53,2 %3,0 %1 128 00043 %
Kutonen3,8 %3,2 %960 00037 %
Frii1,7 %1,7 %654 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %81 0003 %
TLC1,1 %1,1 %616 00024 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,3 %1 433 00055 %
STAR Channel3,3 %2,9 %905 00035 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %819 00031 %
Disney Finland7,0 %5,7 %1 182 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %232 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %481 00018 %
Muut3,8 %3,0 %573 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.