Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 19-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %27,1 %1 827 00068 %
Yle TV28,3 %6,7 %1 620 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %1 094 00041 %
Yle yhteensä43,7 %36,8 %2 071 00077 %
MTV319,2 %24,6 %1 884 00070 %
Sub2,7 %3,0 %1 188 00044 %
AVA2,6 %2,7 %952 00036 %
C More Total0,3 %0,2 %157 0006 %
MTV yhteensä24,9 %30,5 %2 056 00077 %
Nelonen7,7 %10,0 %1 705 00064 %
Jim2,5 %2,1 %950 00035 %
Liv2,8 %2,6 %1 074 00040 %
Hero1,1 %1,3 %634 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,0 %1 916 00072 %
TV52,8 %2,8 %1 118 00042 %
Kutonen1,3 %1,3 %744 00028 %
Frii2,7 %2,7 %701 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %32 0001 %
TLC3,1 %3,2 %759 00028 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,1 %1 499 00056 %
STAR Channel2,5 %2,5 %784 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %627 00023 %
Disney Finland4,1 %3,8 %1 049 00039 %
Paramount Network0,5 %0,3 %213 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %466 00017 %
Muut2,1 %1,7 %488 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 358 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.