Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %25,8 %1 662 00062 %
Yle TV28,1 %6,9 %1 427 00053 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,9 %989 00037 %
Yle yhteensä43,3 %36,6 %1 923 00072 %
MTV319,3 %25,8 %1 701 00063 %
Sub3,1 %3,3 %1 050 00039 %
AVA3,1 %3,2 %775 00029 %
C More Total0,4 %0,3 %167 0006 %
MTV yhteensä25,9 %32,5 %1 879 00070 %
Nelonen5,6 %6,2 %1 350 00050 %
Jim2,3 %2,1 %792 00030 %
Liv2,6 %2,5 %851 00032 %
Hero1,2 %1,5 %561 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %12,3 %1 606 00060 %
TV52,8 %3,0 %944 00035 %
Kutonen1,2 %1,1 %653 00024 %
Frii2,9 %2,9 %621 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC4,1 %4,1 %673 00025 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,4 %1 342 00050 %
STAR Channel2,4 %2,5 %667 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %556 00021 %
Disney Finland4,1 %3,9 %923 00034 %
Paramount Network0,4 %0,3 %180 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %392 00015 %
Muut2,5 %2,0 %481 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.