Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 978 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,4 %1 540 00064 %
Yle TV29,1 %9,4 %1 376 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %974 00040 %
Yle yhteensä43,5 %39,1 %1 722 00071 %
MTV315,3 %20,6 %1 532 00063 %
Sub4,1 %4,5 %1 119 00046 %
AVA1,6 %1,7 %719 00030 %
C More Total0,8 %0,8 %202 0008 %
MTV yhteensä21,8 %27,7 %1 682 00070 %
Nelonen6,1 %7,3 %1 320 00055 %
Jim3,2 %2,9 %918 00038 %
Liv1,7 %1,9 %800 00033 %
Hero1,4 %1,9 %669 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,0 %1 547 00064 %
TV52,8 %3,0 %962 00040 %
Kutonen4,0 %3,1 %909 00038 %
Frii1,7 %1,7 %593 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %64 0003 %
TLC1,3 %1,1 %543 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %1 287 00053 %
STAR Channel3,3 %2,8 %753 00031 %
National Geographic Channel3,9 %2,9 %756 00031 %
Disney Finland7,2 %5,7 %1 047 00043 %
Paramount Network0,5 %0,3 %198 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %451 00019 %
Muut3,4 %2,8 %534 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 978 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.