Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,6 %678 00049 %
Yle TV29,6 %7,0 %662 00047 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %293 00021 %
Yle yhteensä22,8 %19,3 %900 00065 %
MTV315,9 %21,0 %805 00058 %
Sub6,3 %6,1 %545 00039 %
AVA3,3 %3,4 %327 00023 %
C More Total0,8 %0,6 %99 0007 %
MTV yhteensä26,4 %31,1 %930 00067 %
Nelonen9,5 %10,8 %682 00049 %
Jim4,4 %4,8 %463 00033 %
Liv3,0 %3,4 %391 00028 %
Hero1,8 %2,4 %254 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %21,4 %847 00061 %
TV53,9 %4,3 %443 00032 %
Kutonen4,3 %3,9 %380 00027 %
Frii2,3 %1,6 %242 00017 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %35 0002 %
TLC3,6 %3,5 %279 00020 %
Warner Bros. Discovery15,0 %14,5 %680 00049 %
STAR Channel6,5 %5,3 %378 00027 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %297 00021 %
Disney Finland10,2 %7,8 %504 00036 %
Paramount Network1,0 %0,7 %119 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %94 0007 %
Muut5,6 %5,1 %347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 146 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.