Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,7 %664 00048 %
Yle TV210,2 %9,2 %658 00047 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,1 %331 00024 %
Yle yhteensä24,1 %22,0 %869 00062 %
MTV313,4 %17,8 %760 00054 %
Sub6,9 %7,2 %558 00040 %
AVA3,0 %2,8 %304 00022 %
C More Total2,0 %1,0 %133 00010 %
MTV yhteensä25,2 %28,8 %909 00065 %
Nelonen8,6 %10,3 %669 00048 %
Jim4,3 %4,6 %427 00031 %
Liv3,5 %3,4 %388 00028 %
Hero1,5 %1,9 %260 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,1 %819 00059 %
TV53,9 %3,7 %435 00031 %
Kutonen3,9 %4,1 %399 00029 %
Frii2,4 %2,2 %238 00017 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %26 0002 %
TLC3,8 %3,6 %314 00022 %
Warner Bros. Discovery14,7 %14,2 %697 00050 %
STAR Channel6,8 %5,4 %379 00027 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %305 00022 %
Disney Finland10,8 %8,1 %518 00037 %
Paramount Network1,0 %0,9 %120 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %99 0007 %
Muut6,1 %5,6 %381 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.