Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 296 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,6 %1 157 00083 %
Yle TV28,3 %10,1 %989 00070 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %812 00058 %
Yle yhteensä39,5 %37,5 %1 233 00088 %
MTV314,5 %19,4 %1 105 00079 %
Sub3,9 %4,1 %790 00056 %
AVA2,4 %2,2 %590 00042 %
C More Total1,7 %0,6 %158 00011 %
MTV yhteensä22,5 %26,3 %1 164 00083 %
Nelonen7,2 %8,2 %951 00068 %
Jim2,6 %2,0 %636 00045 %
Liv2,6 %2,8 %656 00047 %
Hero1,8 %2,4 %533 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,4 %1 072 00076 %
TV53,3 %3,1 %711 00051 %
Kutonen3,1 %2,8 %633 00045 %
Frii2,8 %3,0 %502 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %48 0003 %
TLC2,8 %2,9 %443 00032 %
Warner Bros. Discovery12,6 %12,2 %954 00068 %
STAR Channel2,8 %2,5 %537 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %556 00040 %
Disney Finland6,2 %5,0 %749 00053 %
Paramount Network0,4 %0,3 %164 00012 %
AlfaTV0,4 %0,6 %326 00023 %
Muut4,2 %2,7 %331 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 296 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.