Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,6 %1 194 00085 %
Yle TV28,1 %8,7 %1 008 00072 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %813 00058 %
Yle yhteensä38,2 %35,9 %1 257 00089 %
MTV314,8 %18,8 %1 151 00082 %
Sub3,9 %4,3 %789 00056 %
AVA2,2 %1,9 %579 00041 %
C More Total1,8 %0,6 %160 00011 %
MTV yhteensä22,8 %25,6 %1 219 00087 %
Nelonen10,6 %14,0 %997 00071 %
Jim2,5 %2,2 %605 00043 %
Liv2,4 %2,6 %633 00045 %
Hero1,4 %1,7 %506 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,5 %1 104 00079 %
TV53,2 %2,9 %751 00053 %
Kutonen3,0 %2,5 %594 00042 %
Frii2,2 %2,3 %499 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %42 0003 %
TLC2,6 %2,7 %444 00032 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,0 %964 00069 %
STAR Channel2,7 %2,0 %501 00036 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %520 00037 %
Disney Finland5,6 %4,1 %711 00051 %
Paramount Network0,4 %0,3 %163 00012 %
AlfaTV0,4 %0,5 %320 00023 %
Muut3,6 %2,1 %296 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 327 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.