Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 36-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,1 %1 217 00087 %
Yle TV27,5 %6,9 %1 056 00075 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %868 00062 %
Yle yhteensä38,0 %33,4 %1 279 00091 %
MTV318,7 %24,0 %1 222 00087 %
Sub3,7 %3,9 %833 00059 %
AVA2,2 %2,1 %695 00050 %
C More Total1,3 %0,6 %144 00010 %
MTV yhteensä25,9 %30,6 %1 266 00090 %
Nelonen10,8 %14,1 %1 076 00077 %
Jim2,7 %2,0 %648 00046 %
Liv2,3 %2,2 %651 00046 %
Hero1,1 %1,4 %512 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,7 %1 163 00083 %
TV52,9 %2,7 %755 00054 %
Kutonen2,5 %2,2 %618 00044 %
Frii2,1 %2,0 %485 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %41 0003 %
TLC2,2 %2,0 %462 00033 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %971 00069 %
STAR Channel2,7 %2,4 %557 00040 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %510 00036 %
Disney Finland5,2 %4,1 %739 00053 %
Paramount Network0,3 %0,2 %168 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %338 00024 %
Muut3,1 %2,3 %305 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 337 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.