Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,6 %3 519 00067 %
Yle TV210,1 %7,8 %3 283 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 274 00043 %
Yle yhteensä43,8 %36,7 %4 014 00076 %
MTV317,1 %23,1 %3 644 00069 %
Sub3,4 %3,7 %2 513 00048 %
AVA2,0 %1,9 %1 759 00033 %
C More Total1,0 %0,7 %486 0009 %
MTV yhteensä23,5 %29,4 %3 972 00075 %
Nelonen7,7 %10,4 %3 250 00062 %
Jim2,6 %2,5 %2 005 00038 %
Liv2,0 %2,0 %1 919 00036 %
Hero1,1 %1,5 %1 369 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,4 %3 641 00069 %
TV52,7 %2,8 %2 206 00042 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 734 00033 %
Frii1,9 %2,1 %1 358 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %124 0002 %
TLC2,2 %2,2 %1 336 00025 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,6 %2 949 00056 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 656 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 461 00028 %
Disney Finland5,3 %4,3 %2 223 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %409 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %978 00019 %
Muut3,2 %2,5 %1 151 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 550 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.